BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 13, 2011

Jadi perempuan itu senang?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
nak kena tutup sana, tutup sini
tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising


Perempuan, stoking pon kena pakai
cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari
komfem x tahan bertutup semua
tapi, perempuan cool jek
tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?


Siapa kata jadi perempuan tu senang?
tiap2 bulan, mesti ada penyakit
nak pergi kelas pon susah
cuba tengok budak lelaki , selamber jek
kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit
tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive je
tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit
hebat kan perempuan?


Siapa kata jadi perempuan tu senang?
hati mereka Allah jadikan lembut betul
cepat je sensitif
cuba tengok orang putus cinta
selalu perempuan yg paling susah nak lupa


Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru
cuba pergi wayang tengok cerita hindustan
siapa yg paling teruk menangis?
perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi
lembut tak lembut hati perempuan?
tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengagumkan lelaki
hebat tak perempuan?


Disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni lah, 
ramai perempuan yg merajuk dengan Allah
diorang cakap, Allah x adil


Kenapa Allah lebihkan lelaki?
kenapa perempuan kena dengar cakap suami?
kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?
padahal jadi perempuan tu sangatlah susah
bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan.


Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni,
ramai perempuan2 kat luar sana yg rebel
diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 
'lelaki x payah tutup pon'
diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki
diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati
kesian kan kat diorang?


Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang
diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil
persoalannya sekarang
betul ke Allah x adil dengan perempuan?


Betul syurga perempuan terletak di bawah kaki suami
tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya?


Betul, isteri kena ikut cakap suami
tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya
x adil lagikah Allah pada perempuan?
Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan


Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya
kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri
cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu


Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki
bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu
mashaAllah, hebatnya perempuan kan?


Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat
cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio
banyak lagu pasal perempuan kan?
jarang kita dengar lagu pasal lelaki
sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, 
sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia
masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?


Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan
sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni
perempuan senang nak masuk syurga
tengok hadis ni :


"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."


(Hadis Riwayat Ahmad)


X adil lagikah Allah dekat perempuan? oh perempuan, sedarlah betapa sayangnya Allah padamu. betapa cintanya Allah padamu. tapi, kenapa kamu nak rosakkan diri kamu kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah? Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia. bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan
dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah


copy paste from kak myzra :)

Tuesday, December 6, 2011

Munafik?

Apa kita akan kata jikalau seorang hamba Allah mngatakan kita seorang munafik?
Apa kita akan lakukan?
Kita hendak mnjerit padanya?
Kita hendak mnengking padanya?

Jikalau kamu bukan la hamba Allah yang munafik,
kenapa perlu marah jikalau dikatakan munafik?
knp perlu mnengking?
Sedang seorang hamba Allah yg beriman dan bertakwa itu adalah seorang yg merendah diri..
Jikalau kamu marah dikatakan munafik,bmkna sbnrnya terselit dlubuk dihatimu
 mmbuat pngakuan bahawa mmg kamu seorang munafik..

Cuba katakan ayat"kamu seorang munafik"pada seseorang.
Apakah reaksinya..
Jikalau dia mngiyakannya dan berusaha berubah,itulah sbnr mnusia yg BerIman..
Dia mnyedarinya dirinya dimana di Mata Allah..
Dia b'usaha untuk mnanganinya..
Dia berasa kerdil dan hina..dan berusaha mndptkan redha Allah..
SubhanAllah..Maha suci Allah..
moga kita tergolong dlm org2 yang beriman..
dan terhindar dari mnjadi seorang Islam yg Munafik..
moga Allah mngampunkan dosa hamba2 Nya ini..
Sesungguh nya diri ini hina dan kerdil ya Allah..
tiada tempat kmi berserah kcuali pada Mu ya Allah..

Cuba lihat diri kita smula wahai sahabat..
di mana kita?
kita fikir kita sudah dekat dgn Allah?
jgn terlalu sombong mngatakan kita sudah amat dekat pada yg Esa..
pdahal kita jauh terpesong dari Nya..Nauzubillah..
Moga Allah mengampunkan hamba2 Nya ini..
Ampun kami ya Allah..
Engkaulah yg Maha Pengasih lagi Maha pnyayang..